Dow Jones na 50 000 o 5 rokov! (Dow 50,000 In Five Years!)

GuruRichard Ferri vo svojom článku pre Forbes píše, že predpovedanie trhov je viac marketingovou stratégiou ako čím koľvek iným. Predpovedaním trhov rôzni „guruovia“ predstierajú, že majú nadanie, či schopnosť predpovedať a porážať trh. Keď sa im jedna z ich mnohých predpovedí podarí (napríklad Dow dosiahne hodnotu 50 000 bodov do roku 2015), ľudia majú tendenciu počúvať ich rady a odporúčania a pri tom prehliadať ich nevydarené predpovede, ktorých bola väčšina.

Už v roku 1933 vyšiel v odbornom časopise Econometrica slávna štúdia Alfreda Cowlesa Can Stock Market Forecasters Forecast?, v ktorej analyzoval úspešnosť investičných odporúčaní 24 investičných spravodajov (newsletters) počas rokov 1928 až 1932. Zistil, že keby investori rozdelili svoj majetok rovnako medzi všetkých 24 spravodajov a riadili sa ich odporúčaniami, ich výnos by bol nižší o 4% ročne oproti výnosu indexu Dow Jones Industrial Average.

Zo súčasnosti je zaujímavá snaha spoločnosti CXO Advisory Group, ktorá za posledné 2 roky sledovala predpovede 60 investičných guru a nazbierla ich okolo 5000. Priemerná úspešnosť týchto guru je 48% (čo je horšie ako hod mincou) a len jedna tretina z nich má viac ako 50%-nú úspešnosť pri predpovedaní trhových pohybov. Myslím preto, že každý investor spraví dobre, ak sa radami investičných ‘expertov’ nebude zaoberať a riadiť sa podľa nich. Ušetríte čas, peniaze i nervy, ak investujete svoje ťažko zarobené peniaze do indexových fondov s nízkymi poplatkami, ktoré sa radami takýchto expertov neriadia.

English summary (partially from the original article): Truth be told, market predictions aren’t about the markets; they’re about marketing. By predicting markets, the gurus provide the illusion of skill and knowledge, and that brings attention to whatever service they’re selling. This is especially true if a guru makes an outrageous market prediction that actually comes true. People tend to remember the one big call and overlook a guru’s dismal long-term track record. So Richard Ferry in his article for Forbes.com.

Alfred Cowles published in 1933 in the journal Econometrica his seminal study Can Stock Market Forecasters Forecast? in which he analyzed the  market forecasts of 24 investing newsletters over the period 1928 – 1932. He found out that investors spreading their money equally among all 24 newsletters would have underperformed the Dow Jones Industrial Average by 4% yearly.

Nowadays, the CXO Adivsory Group has been collecting market predictions for about 60 market forecasters over the last 2 years. They gathered 5000 measurements and found out that the average accuracy of the market forecasters is only 48% (which is worse than tossing a coin). Moreover, only one third of them have accuracy higher than 50%. As a result, I recommend every investor to forget about the market forecasters and their sales pitch. You will save money, time and calm your nerves by investing your hard-earned money in index funds with low fees.


pošli na vybrali.sme.sk

Tags: , , , , , , ,

Ak Vás článok zaujal, rád si prečítam Váš názor.

*


PageRank ikona zdarma